eyetracking

Eyetracking

Diepgaand inzicht in gebruikersgedrag van jouw doelgroep door middel van high-tech apparatuur en software. Met ervaring en gissen alleen redt je het niet. Als je echt wilt weten hoe jouw doelgroep zich online gedraagt is een eye-tracking onderzoek ideaal.

 

Wat is Eye Tracking?

Analyse van het kijkgedrag van jouw doelgroep door middel van high-tech apparatuur en software. In ons laboratorium maken wij gebruik van de nieuwste technieken op het gebied van eye tracking. Omdat de eye-tracking techniek is verwerkt in de monitor van de gebruiker merkt deze tijdens het onderzoek hier niets van.

Wat is jouw voordeel?

  • Optimalisatie gebaseerd op analyse van feitelijk kijkgedrag in relatie tot gebruikersacties.
  • Inzicht in wat de gebruiker daadwerkelijk waarneemt.
  • Inzicht in kijkvolgorde en de werkelijk belangrijke aandachtsgebieden binnen jouw site.

 

Wat kun je verwachten?

  • Direct inzicht door rapportage van figuren en grafieken, waar aandacht en aandachtsvolgorde uit blijkt.
  • Advies voor korte en lange termijn verbeteringen van bijv. conversie en/of communicatiekracht.
  • Video met registratie van kijkgedrag.
  • Rapportage van belangrijkste aandachtsgebieden.

 

Hoe?

Eye tracking wordt uitgevoerd met gebruikers uit jouw doelgroep. Te nemen stappen zijn op hoofdlijnen:

  • Intakegesprek, vastleggen van doelgroepkenmerken, ontwikkelen van de test.
  • Werving van respondenten.
  • Uitvoering van het eye tracking onderzoek op locatie. Je kunt het onderzoek bijwonen.
  • Rapportage bij jou op kantoor voor maximale kennisoverdracht.