Eyetracking

Diepgaand inzicht in gebruikersgedrag van jouw doelgroep door middel van high-tech apparatuur en software. Met ervaring en gissen alleen redt je het niet. Als je echt wilt weten hoe jouw doelgroep zich online gedraagt is een eye-tracking onderzoek ideaal.

 

Wat is Eye Tracking?

Analyse van het kijkgedrag van jouw doelgroep door middel van high-tech apparatuur en software. In ons laboratorium maken wij gebruik van de nieuwste technieken op het gebied van eye tracking. Omdat de eye-tracking techniek is verwerkt in de monitor van de gebruiker merkt deze tijdens het onderzoek hier niets van.

Wat is jouw voordeel?

  • Optimalisatie gebaseerd op analyse van feitelijk kijkgedrag in relatie tot gebruikersacties.
  • Inzicht in wat de gebruiker daadwerkelijk waarneemt.
  • Inzicht in kijkvolgorde en de werkelijk belangrijke aandachtsgebieden binnen jouw site.

Wat kun je verwachten?

  • Direct inzicht door rapportage van figuren en grafieken, waar aandacht en aandachtsvolgorde uit blijkt.
  • Advies voor korte en lange termijn verbeteringen van bijv. conversie en/of communicatiekracht.
  • Video met registratie van kijkgedrag.
  • Rapportage van belangrijkste aandachtsgebieden.

Hoe?

Eye tracking wordt uitgevoerd met gebruikers uit jouw doelgroep. Te nemen stappen zijn op hoofdlijnen:

  • Intakegesprek, vastleggen van doelgroepkenmerken, ontwikkelen van de test.
  • Werving van respondenten.
  • Uitvoering van het eye tracking onderzoek op locatie. Je kunt het onderzoek bijwonen.
  • Rapportage bij jou op kantoor voor maximale kennisoverdracht.

Wil je meer weten over eyetracking?

Neem contact op met onze experts om meer te weten over dit onderwerp. Of om gewoon een kopje koffie te komen drinken. Dat mag ook.

Bel ons op 010 820 85 43 of wij bellen je terug

info@netmarketing.nl of stel jouw vraag via de website