Ook interessant om te lezen
ANWB Rijopleidingen
ANWB wilde de website rond rijopleidingen vernieuwen met als doel de conversie en klantbinding te verhogen.
Lees meer
T-Mobile is een van de grote telecomproviders in Nederland. Het bedrijf wil de online verkoop van zakelijke abonnementen steeds verder verbeteren. T-Mobile had daarom een nieuwe online opzet gemaakt voor deze verkoop. Uitgangspunt was het marketingconcept. Al tijdens de ontwikkeling van deze opzet heeft T-Mobile Netmarketing gevraagd de abonnementpagina’s te onderzoeken, zodat vroegtijdig verbeterpunten in kaart konden worden gebracht.
Klant sinds 2015
Wat wilde T-Mobile?
T-Mobile wilde weten of de herontworpen funnel voor abonnementen voor zakelijke klanten:
Het vraagstuk gaat verder dan usability en user experience. Ook het marketingconcept was binnen scope, reden waarom T-mobile voor Netmarketing heeft gekozen.
Aanpak
Met 8 ZZP’ers en zakelijke beslissers is de wijze onderzocht waarop zij zakelijk mobiele abonnementen voor zichzelf of voor hun bedrijf afsloten. Dit werd gedaan aan de hand van het prototype van de zakelijke abonnementenpagina van T-Mobile.
Resultaten
Na het onderzoek bleek voornamelijk dat de grootste winst behaald kon worden door
De bovenstaande punten maakten duidelijk dat verdere conversieverbetering niet in de eerste plaats lag bij scherper uitgewerkte functionaliteit maar bij het feit dat de doelgroep de juiste pagina’s niet kon vinden. Dit kon pas worden bepaald in kwalitatief onderzoek: de beperkte kliks uit de sitestatistieken geven immers nooit weer waarom er weinig werd geklikt.
Netmarketing heeft daarna een video gemaakt met hoogtepunten uit het onderzoek om hiermee het hoger management in enkele minuten te informeren over de impact van het probleem.
Dit heeft uiteindelijk geleid tot een aanpassingen in ondermeer de menustructuur van de site.
Namen in het menu werden aangepast op het zoekgedrag en het begrip van de doelgroep.
Tips en learnings
Wil jij ook een betere website en meer resultaat?
Vrijblijvend sparren kan altijd. Laat daarom nu een berichtje achter. Bellen mag ook: 010-820 85 43